söndag 8 april 2012

Vårsol, vårplaner och vårhår

Man vet när det är vår, för då vill Cesar stanna i solfläckarna på prommenaderna (och även inomhus).











Själv dricker jag just nu vitt te med hallonsmak, om nom nom. Hårbottenproblemen börjar igen, eksemet vill verkligen aldrig ge sig. Det som gör min hårbotten gladare, gör mitt hår alldeles nedtyngt, volymlöst, fett och ledset. Och det som gör mitt hår glansigt och mjuk, irriterar och förstör min hårbotten. Går aldrig att få båda nöjda samtidigt. :(


Jag har återigen börjat fundera på att göra egna hårvårdsprodukter såsom oljeblandningar och milda schampon, men denna stad är verkligen en helt värdelös stad för att få tag på både ingredienser och förpackningar att ha sina experiment i. Samtliga affärer som hade iallafall ett magert lager av oljor och örter har stängt för gott.
Enda alternativen finns på internet, och visserligen erbjuder Etsys affärer många fina saker som är relativt billiga, men alla affärer där är ju just egna affärer, vilket innebär att det blir skyhöga fraktkostnader om jag ska ha en olja från affär X, en burk från affär Y och lite frön från affär Z. Suck.


Visst finns det bra, redan färdiga produkter att använda, men någon gång vill man ju faktiskt göra sitt eget ihopkok. Precis som att man inte vill äta på restaurang varenda dag. Att göra någon egen blandning i en fin liten glasburk är både betydligt finare än en plastflaska schampo från ica, och dessutom får du precis vad du vill ha i också.


Men planerna finns kvar iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar