fredag 30 mars 2012

Recension: Panacea's Hair Salve - Winter Blend (NightBlooming)

Finns att köpa: Här (Dock endast under vinterhalvåret)
Typ: Hårinpackning och behandling

Ingredienser:

Certified Organic Shea Butter, Pure Refined Coconut Oil, Herbal infusion (Licorice Root, Coltsfoot Leaf, Yarrow, Willow, Pau díarco, Burdock Root, Mahonia, Calendula, Horsetail, Nettles), Cetearyl Alcohol, Jojoba Seed Oil, Aloe Gel, Vitamin B5, Evening Primrose, Neem, Macadamia Seed Oil, Essential Oils (Tea tree, Lemon tea tree, Lavender, Geranium, Rosemary), Rice extract, Sodium Benzoate, Sodium Anisate, Vitamin C, Vitamin E).

Jag har länge velat prova denna behandling, då den fått mycket höga betyg och hjärtformade gif-animationer hos dem som testat den. NightBlooming säljer den i tre olika storlekar; Prova på, normal och Jag-ska-ha-för-resten-av-mitt-liv. Jag nöjde mig med prova på, och jag måste då säga att man fick väldigt mycket för prova-på priset 25 kr. Jag använder det främst efter hårtvättar istället för en olja, och har nu använt det efter varje tvätt i snart en månad, men öppnar du burken syns det knappt att den blivit använd, då en liten klick på fingertoppen räcker för hela håret fram till nästa tvätt.
Det gäller ju visserligen mitt tunna, av typen "fint" hår, som är ytterst kräsen av sig och blir lätt överbelastad av för mycket oljor och produkter i sig. Kan tänka mig att de med tjockare och mer accepterande hår kan behöva använda mer.

Men iallafall, jag är likt nästan alla som tidigare använt Panacea mycket imponerad. Har ännu inte testat den som inpackning, men efter en dusch håller det mitt hår mjukt och lent. Jag har inte behövt använda fler oljor eller liknande fram till nästa tvätt, Panacea räcker gott och väl. Lukten är mild och lite smått kryddig.

Rekommenderas till: I stort sett alla skulle jag tro, såvida du inte gärna använder silikoner.

Vinterblandningen säljs som sagt endast under vinterhalvåret. Under sommaren säljs en sommarblandning som är mycket lik vinterblandningen, men mer anpassad för sommarens varma sol istället för en torr, bitande kall vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar